Що буде, якщо замість бензину залити дизель

0

І паливо, і двигуни, розраховані на роботу з певним видом палива, – мають принципові відмінності.

При перегонці нафти при різних температурах отримують фракції, які після подальшої обробки перетворюються на:

– бензин;
– гас;
– дизель;
– мазут.

Таким чином, бензин і дизельне паливо відрізняються як за хімічним складом, так і за характеристиками горіння: вони мають різний зміст різних домішок, різну в’язкість, щільність і температуру займання.

Двигуни внутрішнього згорання для обох типів палива теж різні: у бензиновому двигуні паливоповітряна суміш подається в циліндри, де підпалюється електричною іскрою. Принципова відмінність дизельного двигуна (разом з масою інших відмінностей) в тому, що нагрівання і займання паливоповітряної суміші відбувається від стискування усередині циліндра.

Дизельне паливо замість бензину

У бензиновому двигуні тиск, при якому паливоповітряна суміш поступає в циліндри, набагато менший за необхідний для того, щоб сталося займання дизельного палива. Тому доки в паливній системі залишилося трохи бензину – різко зміниться сам процес згорання: дизельне паливо згоратиме не повністю, утворюватиметься велика кількість нагару.

Попадання дизельного палива в паливні магістралі бензинового авто приведе до їх закупорювання. Велика також вірогідність того, що дизельне паливо просочуватиметься в картер через циліндри – тобто моторне мастило зробиться непридатним.

А коли залишки бензину будуть використані – двигун затихне.

В результаті:

– промивання і ремонт двигуна, як мінімум – циліндро-поршневої системи;
– промивання і ремонт паливної системи, інжекторів;
– заміна паливного фільтру;
– заміна масла.

До речі, варто відмітити, що карбюраторні двигуни дещо лояльніші до солярки, ніж інжекторні.

Бензин замість дизельного палива

Бензин має набагато меншу змащуючу здатність (а деталі паливної апаратури змащуються маслами, що входять до складу дизельного палива), іншу теплопровідність, інший режим горіння.

Дизельний двигун працюватиме на невластивому йому паливі дещо довше, ніж бензиновий. Але і наслідки можуть бути куди серйозніші: погане мастило і інша температура горіння приведуть до перегрівання двигуна і можуть навіть викликати його руйнування. В результаті (якщо, звичайно, двигун підлягає відновленню) – доведеться замінити половину деталей.

Що робити відразу

Після заливки невластивого автомобілю палива все одно в паливній магістралі залишається “потрібне” пальне. Тому, заливши на заправці дизель, на бензиновому авто можна проїхати ще деяку відстань, упродовж якої двигуну буде завдана шкода, іноді непоправна.

Те ж стосується і дизельного двигуна з бензином в системі живлення, з тією лише різницею, що дизельний двигун, швидше за все, продовжить працювати, поки не станеться критичне перегрівання або його не вимкнуть.

Тому при помилці на заправці – ні в якому разі не можна запускати двигун – це збереже і сам двигун, і паливну систему. Краще викликати евакуатор або на буксирі відвезти машину СТО, на якому зіллють паливо і промиють бензобак.

Промити бензобак особливо важливо для бензинового авто, дизельний двигун лояльніший до незначних залишків бензину.

Що потім

Вартість ремонту безпосередньо залежить від нанесених двигуну ушкоджень: від мінімальних (які спричинять промивання бака і паливної системи) і до заміни двигуна.

Зазвичай комплекс робіт зводиться до наступного:

– злив палива і промивання бензобака;
– промивання паливних магістралей;
– заміна паливного фільтру;
– промивання форсунок, заміна свічок запалення;
– заміна масла і масляного фільтру.

1326804856_pic2-57

1 – паливний бак; 4 – пробка заливної горловини; 5 – датчик рівня палива; 6 – подв. паливопровід; 7 – зливний паливопровід; 8 – паливний фільтр; 9 – паливний насос; 10 – сітчастий фільтр; 11 – корпус паливного насоса, 12 – акумулятор тиску; 13 – захисний піддон; 14 – адсорбер

Не все так страшно

Дизельне паливо у бензиновому авто – катастрофа для двигуна, а ось з “дизелем” – трохи простіше. Річ у тому, що якщо дизельному двигуну забезпечити необхідне мастило (наприклад, долити масло у бак) – він деякий час без особливих втрат в змозі працювати і на бензині. Звичайно, після такої процедури все одно слід промити паливопровід.

А для деяких дизельних машин в холодну погоду навіть радять у бак додавати бензин. Кількість бензину, що додається, залежить від температури довкілля і може становити до 5% навіть до 25% від загального об’єму.

Підсумок

Якщо повний бак заповнений “не тим” паливом – не запускайте двигун! Якщо двигун не запускати – все може обійтися лише промиванням бака і паливної системи.

Бензиновий двигун не може працювати на паливі з домішкою солярки. Тому доливати у бак бензин “по шийку” не має сенсу.

Дизельний двигун, навпаки, – може працювати на паливі з домішкою бензину (бажано не більше 5%). Тому, якщо бензину у бак було залито небагато – його можна розбавити дизелем, і це не занадто критично відіб’ється на його працездатності.